Autoschadeherstelbedrijven moeten voor schadeherstel aan elektrische en hybride voertuigen een ander schadeherstelproces volgen, met name omdat er afhankelijk van de voertuigfabrikant verschillende droogtemperaturen gelden. Lakfabrikant Standox heeft hiervoor het Xtreme-systeem op de markt gebracht.

Bij de veelgebruikte lithium-ion-technologie leidt extreme hitte tot voortijdige veroudering van de accu. Bij een versnelde droogtijd kunnen al snel temperaturen van 60 graden Celsius of meer worden bereikt, wat slecht nieuws is voor de accu. “Afhankelijk van de voertuigfabrikant moeten autoschadeherstellers goed opletten welke maximumtemperatuur in de spuitcabine kan worden gebruikt en wat dat betekent voor de droogtijd”, zegt Harald Klöckner, trainingsleider bij Standox.

“Met ons Xtreme-systeem biedt Standox autoschadeherstelbedrijven een laksysteem waarmee deze voertuigen professioneel – en volledig volgens de richtlijnen van de fabrikant – kunnen worden gerepareerd. Het zorgt voor een energiebesparende droogtijd van drie kwartier tot een uur bij 20 graden Celsius, of binnen een kwartier bij 40 graden Celsius”, aldus Klöckner.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 april 2025
Op safe spelen in de autovoorraad
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties