Requal, de leverancier van auto-onderdelen en garage-uitrusting van Autodistribution Nederland, gaat tegen 2027 het aanbod verdrievoudigen.
Dat is een belangrijk onderdeel van het strategische plan Move Up 2027, dat grossiersnetwerk Autodistribution Nederland, dochteronderneming van Doyen Auto, voorlegde aan zijn grossiersleden en garagisten. “De uitrol van onze strategie begon in 2023 en krijgt verder vorm onder impuls van een nieuwe sales director. Samen met ons team en de steun van onze klanten hebben we in 2024 oor naar iedereen die aan het stuur wil zitten van zijn bedrijf”, legt Tim De Vleeschauwer, director sales & Benelux networks, uit.
Autodistribution is marktleider in Frankrijk en ook in België een belangrijke speler. Om AD ook in Nederland te doen groeien werden tijdens de Auto Prof-vakbeurs informatie- en netwerksessies georganiseerd voor grossiers en garagisten. Ook werden hier de ambities voor 2024 gedeeld.
Grossiers
De AD-grossiers worden ondersteund in drie domeinen. De commerciële ontwikkeling wordt versneld door het productaanbod en conceptontwikkeling af te stemmen op de noden van garagisten, en door een sterkere verkooppromotie te implementeren voor een betere rendabiliteit; de communicatie krijgt een boost door de identiteit, reputatie en digitale aanwezigheid van distributeurs te versterken, en het management wordt geoptimaliseerd door de service en klantervaring te verbeteren en teams uit te breiden.
Garagisten
De sessie voor de leden van de garageformule AD Garage spitste zich toe op een strategie die garagisten helpt om experts te worden in drie domeinen: technologie, communicatie en management.