De AL-KO Vehicle Technology Group GmbH heeft een overeenkomst gesloten met H2 Equity Partners voor de overname van trekhaakfabrikant Brink International. Financiële voorwaarden zijn niet bekendgemaakt en de transactie is afhankelijk van de gebruikelijke afsluitvoorwaarden en goedkeuring van de toezichthouders.

AL-KO Vehicle Technology Group is een volledige dochteronderneming van DexKo Global, wat weer een portefeuillebedrijf is van KPS Capital Partners. Brink komt door de overname in een groep met veertien merken. Behalve AL-KO zijn dat Aguti, Bankside Patterson, Bradley, CBE, cmtrailer parts, E&P Hydraulics, G&S Chassis, Hume, Nordelettronica, Preston Chassis, SAFIM, SAWIKO en Winterhoff.

Ruim 100 jaar ervaring

Brink is opgericht in 1903 en heeft meer dan 100 jaar ervaring in de productie-industrie. De productportefeuille van het bedrijf omvat vaste, afneembare, wegklapbare en de volgende generatie trekhaken. Wereldwijd zijn meer dan 25 miljoen voertuigen uitgerust met Brink-producten. De verbinding tussen trekhaken en aanhangerkoppelingen breidt het technologische bereik van DexKo uit.

Fred Bentley, CEO bij DexKo, benadrukte het belang van deze transactie: “We zijn ongelooflijk enthousiast over het toevoegen van Brink aan ons portfolio. Brink biedt een leidende marktpositie en nog een premium merk aan DexKo. Het bedrijf kenmerkt zich door een breed scala aan hoogwaardige, innovatieve producten en de superieure service die het aan klanten biedt.”

‘Strategische fit’

Harald Hiller, President en CEO bij AL-KO, vervolgt: “De strategische fit tussen Brink en DexKo kon niet beter zijn. Beide bedrijven bieden een zeer geavanceerd productportfolio dat van cruciaal belang is voor de veiligheid en de prestaties. Deze overname stelt ons in staat onze productportefeuille en operationele voetafdruk uit te breiden en geeft ons toegang tot nieuwe regio’s.”

Sven Arend, CEO van Brink, voegt hieraan toe: “Deze transactie biedt grote kansen voor beide bedrijven. We kijken ernaar uit om samen te werken met de teams van DexKo en AL-KO en om de activiteiten samen verder te ontwikkelen.”

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Boten zit de ellite op en veel zwartgeld dus die pakken ze niet, Zich zelf bijten doen ze niet.sep 5, 19:33
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Daar gaat het mis, voor de belasting is een camper juist een personen auto. Als ze gewoon zeggen een camper…sep 5, 19:31
  • Eric van Gurp on Helft lichte bedrijfswagens nu Euro 6: “Dan kunnen we binnenkort ook weer 130 op snelweg. De uitstoot is dan nu ook veel minder als 5 jaar…sep 2, 15:38