Sales en aftersales zijn traditioneel gescheiden werelden binnen de autobranche. Dat was vorige eeuw zo, maar is dat in de meeste gevallen nog steeds. Die beide werelden in één modulair, intuïtief systeem samenbrengen, dat is het doel van Vinacles. Centraal staat in 2Drive steeds het voertuig, ongeacht het proces, de taal of het aantal bedrijfsvestigingen.

PARTNERCONTENT

Waar veel bedrijven hoog opgeven over het centraal stellen van de klant, kiest Vinacles-ceo Maarten Slagtveld heel bewust voor een aanpak waarin de auto centraal staat. “Dat is de constante gedurende de levensduur van het voertuig, eigenaren komen en gaan. Doordat wij het voertuig centraal stellen kan onze klant diens klant centraal stellen. Ik ben van mening dat techniek de mens leidt. Dus als wij het proces vergemakkelijken kan de gebruiker niets vergeten, minder fouten maken en sneller zijn werk doen. Dat is het doel.”


‘Techniek leidt de mens’


Vinacles faciliteert dat met het platform 2Drive, waarbij het voertuigdossier het hart vormt. “Ongeacht waar in het proces de gebruiker van ons platform zich bevindt, de juiste voertuiginformatie is altijd beschikbaar zonder dat informatie dubbel hoeft te worden ingevoerd. Dat bevordert efficiëntie, voorkomt onnodige fouten en bespaart tijd, niet onbelangrijk in een tijd waarin iedereen wel met personeelstekorten kampt.”

Voertuigdossier centraal

Neem het moment waarop het voertuig gevrijwaard wordt. Op dat moment verschuift het naar de bedrijfsvoorraad en worden alle boekhoudkundige implicaties direct doorgevoerd. Omdat het voertuigdossier altijd het uitgangspunt vormt is dus alle relevante data beschikbaar waar dat in het proces nodig is. Om het voertuig vanuit de bedrijfsvoorraad te publiceren op de occasionportalen, bij voorbeeld. Ook het schuiven met voertuigen of personeel tussen vestigingen onderling is volgens het bedrijf eenvoudig te realiseren: “Alle gevolgen voor boekhouding, verzekering etc. gaan real-time mee.”

Over Vinacles
Vinacles powered by A2SP, Mivar Group, VDC en CarTalk International is uitgever van een breed scala aan automotive diensten zoals voertuigdata, im- en export dienstverlening, workflow management, UCC occasion remarketing en RDW-diensten.

Paul Greijn, Manager Sales & Marketing en CEO Maarten Slagtveld (rechts) ervaren nog weleens wat spraakverwarring in de markt. “Een koppeling is pas een koppeling als er real-time data-overdracht plaatsvindt over en weer. Een internetschil om een bestaande applicatie is geen cloud-based oplossing zoals wij wel bieden. En dekt de term garagemanagementsoftware nog wel de lading voor een platform zoals het onze?”

Rond het voertuig wil Vinacles als volledige dienstverlener optreden, vertelt Paul Greijn, Manager Sales & Marketing. Onder de huidige Vinacles-paraplu vallen immers ook merken als A2SP, Mivar Group, VDC en CarTalk International. Er is dus een breed scala beschikbaar aan automotive diensten zoals voertuigdata, im- en exportdienstverlening, workflow-management, occasion-remarketing en RDW-diensten.

Garagemanagement

Met het vallen van de merknaam Mivar Group denken we ook direct aan het garagemanagementpakket Driver en verwante instrumenten zoals Mi-Check. “Allereerst: 2Drive is onvergelijkbaar met Driver”, benadrukt Slagtveld. “2Drive is geen vernieuwd Driver, maar een compleet nieuw opgebouwd product. Dus helemaal in lijn met de tijdgeest en cloud-based, intuïtief in het gebruik en modulair. Maar, alle processen rondom onderhoud en reparatie zitten in het systeem. Van het maken van werkorders, het krijgen van goedkeuring van fleetowners middels ROB, het opzoeken van onderdeelnummers en arbeidstijden tot het maken van planning en facturatie.”


‘Een 12-jarige moet een werkorder kunnen maken, zo intuïtief willen we dat ons platform is’


“Ongeacht welke modules allemaal worden afgenomen door de klant, want de ondernemer moet onafhankelijk kunnen kiezen”, zegt Greijn. “Ons platform is volledig modulair, zodat klanten die diensten kunnen aanzetten die ze daadwerkelijk willen gebruiken. Natuurlijk hopen we dat ze voor het volledige pakket willen gaan, maar als er andere keuzes gemaakt worden dan kan dat ook gewoon. Wij koppelen waar nodig met derden.” Greijn geeft een aantal boekhoudpakketten als voorbeeld: “Snelstart en Minox, Exact volgt deze maand.” Maar ook op marketinggebied met onder andere MyMarketingManager van i-motive.

Koppelingen

En met koppelen hebben we het hier niet over het inlezen of exporteren van een zogenoemd CSV-bestand, benadrukt Slagtveld: “Omdat wij ons platform direct vanaf de basis hebben ontwikkeld als een cloud-based oplossing is de informatie die we ontvangen of versturen via een koppeling real-time beschikbaar. Er zijn marktpartijen aanwezig die claimen een cloud-based omgeving te hebben maar het in de praktijk hebben over een internetschil om een bestaande oplossing. Dat is bij ons niet het geval. Hetzelfde geldt voor het begrip ‘koppeling’, daar is zoals Paul het al over had, ook de nodige spraakverwarring over. Wij zien een koppeling pas zo als er real-time data-overdracht is over en weer.”

Tijdspad

Ruim twee dozijn bedrijven testen momenteel de jongste versie, waarna uitrol naar de markt voorzien is voor na de zomer. Die groep is bewust divers van samenstelling. Bedrijven van verschillende omvang, maar ook verschillend in activiteiten. Software is immers nooit af en en wordt altijd doorontwikkeld, dat weten de heren als geen ander. “Ik schat in dat we nu rond de zeventig, tachtig procent zitten van wat we voor ogen hebben”, schetst Slagtveld. “Honderd procent is ons doel, maar omdat je altijd in ontwikkeling bent is het een continu proces. We moeten onszelf blijven uitdagen, genoeg is nooit genoeg.”

085-0653770 info
info@vinacles.com        
Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Volgens mij staat je verzekering dan ook stil.sep 25, 15:15
  • Els Vermeulen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Waarom word de Caravan niet belast daar rijden er nog meer van op de wegen. .sep 24, 09:35
  • Tim on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Schande en nog eens schande wat die klote regering nu weer wil doen met de motorrijtuigenbelasting,in 2014 hebben ze dit…sep 20, 11:48
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35