AutoCrew Stolk Autoservice uit Dieverbrug is de winnaar van de Gouden WESP 2021. Deze prijs van data-analist WESP is in 2019 in samenwerking met Aftersales Magazine in het leven geroepen en wordt uitgereikt aan het universele autobedrijf dat in een jaar tijd de grootste groei heeft geboekt door te sturen op klantendata.
De groei die AutoCrew Stolk Autoservice heeft doorgemaakt zit hem onder meer in de uren, die het bedrijf sinds een jaar beter weet te verkopen. Emiel Stolk: “Ten opzichte van onszelf hebben wij ons dit jaar met 21,2 procent verbeterd en landelijk zelfs met 99 procent.”
Meer doen
“Ik was altijd bang dat ik te duur was, of durfde niet goed te vertellen wat er aan de auto moest gebeuren. Nu zorgen we dat we meer mogen doen aan de auto, door een betere offerte te maken en ook door dat beter te communiceren met de klant. We zorgen dat de auto met één bezoek helemaal in orde is. Dan wordt ook de kans kleiner dat de klant bijvoorbeeld strandt met een lege accu, of een kapotte airco, die hij dan weer door een ander bedrijf laat maken. We hoeven ook minder brandjes te blussen, wat weer leidt tot meer rust in de werkplaats.”
Ook op het gebied van uitlijnen en onderstelafstelling heeft AutoCrew Stok sprongen gemaakt. “We hebben de werkplaats goed ingericht, er is altijd plek op de uitlijnbrug, zodat we niet een auto hoeven weg te sturen zonder uitlijning.”
Kortom: de groei zit er goed in, reden voor een feestje. Ook namens Aftersales Magazine de hartelijke felicitaties aan het team van AutoCrew Stolk!