Naast een online partnerprogramma gaat Autosociaal voor WM Automaterialen ook de werkplaatsformule AutoPro Plus opnieuw introduceren.
De afgelopen tijd is de formule intern flink op de schop genomen. Daar hoort ook een nieuwe online uitstraling bij, aldus Willem Nijhof, manager concepten en IT. “Autosociaal is een specialist op dat gebied en beschikt over jarenlange ervaring binnen de automotive sector. Samen met hen hebben we gewerkt aan de corporate website van AutoPro Plus. Tevens worden ook alle deelnemende autobedrijven voorzien van een concept-dealerpagina. De identiteit en huisstijl van het bedrijf wordt doorgevoerd, inclusief persoonlijke fotografie, in het jasje van het bewezen succesvolle garageconcept in Duitsland (zeshonderd vestigingen). Ook faciliteren wij deelnemers van de AutoPro Plus customer journey. Een uitgebreid programma aan communicatiemomenten, die bewezen tot hogere conversies leiden in de werkplaats.”
“Wij zijn dankbaar voor de kansen die WM-automaterialen ons geeft. Het is een voorrecht om het inmiddels bewezen succesvolle AutoPro Plus in Duitsland te ondersteunen en laten uitgroeien tot een bewezen speler op de Nederlandse markt”, vult Roy Roelofs, directeur bij Autosociaal, aan.
Marketingprogramma
Ook voor het het autobedrijf dat zelfstandig wenst te blijven, of aangesloten is bij een andere formule, heeft Autosociaal een (online) marketingprogramma laten ontwikkelen. Roy Roelofs: “Een communicatieprogramma vol met kansen, gevoed door (actuele) data uit verschillende garage-/planningssoftware. Je kunt hierbij denken aan afloop van de APK, een werkplaatsreminder of bandenwissel en nog meer dan veertig communicatiekansen. Het autobedrijf selecteert zelf de kansen die bij zijn bedrijf past. Wij automatiseren het juiste bericht, via het juiste kanaal, op het juiste moment. Dit kan een e-mail zijn, maar ook een WhatsApp-bericht of Facebook-advertentie.”