Half maart introduceerde de grossiersgroep Koskamp in samenwerking met de online specialist Drivestore het CRM-concept Uw Digitale Receptionist. Inmiddels zijn er bijna tachtig autobedrijven die gebruikmaken van deze unieke vorm van actieve ondersteuning bij het versterken van de klantenrelatie.
De aangesloten autobedrijven bedienen gezamenlijk ruim 45.000 actieve klanten. Sinds de aansluiting van AutoFirst Van der Steen als eerste autobedrijf zijn er via Uw Digitale Receptionist 7764 gerichte e-mails verzonden voor apk’s en onderhoudswerkzaamheden. Het resultaat is dat 551 consumenten direct een werkplaatsafspraak hebben gemaakt via het CRM-systeem en een nog groter aantal klanten telefonisch contact heeft opgenomen. Bijkomend voordeel is dat de consument na het maken van de afspraak via de app ook daadwerkelijk in contact staat met het autobedrijf.
Automatisch
Ondernemer Vincent Van der Steen is positief over het initiatief: “Wij gebruiken het CRM nu enkele maanden. In het begin voelde het vreemd om niet zelf mails te hoeven versturen, maar dat je digitale assistent dat volledig automatisch doet. Ik adviseer het echter iedereen. Het geeft rust, waardoor we onze klanten nog beter kunnen ondersteunen.”
Juist in deze tijd is het best lastig om de werkplaats vol te krijgen. Weten consumenten bijvoorbeeld dat u geopend bent en durven zij wel bij u te komen? “Het is daarom van belang dat de consument op het juiste moment met de juiste boodschap wordt bereikt. Uw Digitale Receptionist biedt hier volop mogelijkheden.”
Bosch Car Service Nieuwland is ook enthousiast over het CRM-concept van Koskamp: “Het werkt gewoon heel mooi dat je de klant gericht kan benaderen. Je haalt zo meer werk binnen van klanten die anders bijvoorbeeld van plan waren de onderhoudsbeurt een keer over te slaan.”