Het is alweer volop lente. Een mooi moment om automobilisten te benaderen voor onderhoud aan hun airconditioning. Dat het belangrijk is om je airco elk jaar te laten nakijken weten we als autobedrijf. Maar weten autobestuurders dit ook? En hoe zorg je ervoor dat deze hiervoor een afspraak bij jou inplannen?

Allereerst zullen ze geïnformeerd moeten worden over het belang van jaarlijks airco-onderhoud. Richt je hierbij voornamelijk op je bestaande klanten. Het binnenhalen van een nieuwe klant is namelijk wel 5 tot 10 keer duurder dan het vasthouden van een bestaande klant. Bovendien zijn een goede klantrelatie en persoonlijke communicatie vaak doorslaggevend bij het maken van een werkplaatsafspraak. Als je focus op nieuwe klanten ten koste gaat van bestaande klanten, bestaat de kans dat je omzet laat liggen.

partnercontent

Het koesteren van bestaande klanten heeft dan ook een positieve invloed op het conversiepercentage. Trouwe klanten besteden gemiddeld 67% meer dan nieuwe klanten. Toch stopt menig autobedrijf meer tijd in het zoeken van nieuwe klanten dan in trouwe klanten. Dat moet anders. Volgens onderzoek kan je omzet met 50% kelderen als je geen trouwe klanten hebt! De boodschap moge duidelijk zijn: verwelkom nieuwe klanten, maar vergeet niet je bestaande klanten te koesteren.

Je wilt dus in contact komen met je huidige klanten. Gelukkig zijn er genoeg (online) mogelijkheden om je klanten te informeren over het belang van airco-onderhoud. Zo kun je bijvoorbeeld een nieuwsbrief versturen per e-mail, een bericht sturen via een bedrijfsapp of mensen op de hoogte brengen per post. Door je klanten op gezette tijden te informeren en zo te herinneren aan hun onderhoud zullen ze een goed gevoel krijgen bij je autobedrijf. Belangrijk, want vertrouwen is de belangrijkste succesfactor voor een klantrelatie.

Het mooie aan het persoonlijk benaderen van klanten is dat je gelijk kunt aansturen op het maken van een afspraak. Bied, naast de mogelijkheid om te bellen, aan om met je autobedrijf te chatten via een bedrijfsapp en zorg voor een online afspraakmodule op je website. Zo kan iedereen laagdrempelig contact met je opnemen voor het maken van een afspraak. Het warmhouden van bestaande klantrelaties is dus onmisbaar, dit is alleen niet iets wat je er even bij doet. Dit is het moment waar Autosociaal om de hoek komt kijken. We ontwikkelen online oplossingen die bijdragen aan het bedrijfsresultaat van het autobedrijf.

Daarnaast geeft Autosociaal advies op online- en marketinggebied. Customer Supporter bij Autosociaal, Aaltje Vos, vertelt: “Onze online oplossingen maken het mogelijk om eenvoudig en op de juiste momenten in contact te komen met klanten. Hierdoor versterk je de relatie met de klant. Deze persoonlijke benadering is doorslaggevend bij de aanschaf van een occasion of het maken van een werkplaatsafspraak. Het draait om de manier waarop je als autobedrijf de klant aan je bindt. Als online partner kunnen wij autobedrijven hierbij ondersteunen.”

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Empress on GreenMobility gaat op in MyWheels: “greenmobility was super je kon de deelauto s overal zetten bij my wheels is dit niet het geval…en bij my…mrt 27, 07:33
  • Theo Martens on Kortsluiting in de EV-transitie: “Geachte heer Veldhuisen, Volgens mij heeft de EU vorige week een lijstje gepubliceerd waaruit bleek dat EV de op één…mrt 21, 14:20
  • Daan Jongejan on Gomes opent occasionvestiging: “Mooie vestiging en heel veel succes met de verkoop van deze occasions.mrt 14, 17:40
  • Remar on Tesla-fabriek Berlijn stilgelegd na brand: “Electrische auto’s (naaimachine onder de auto’s) niets voor mij als echte auto fanaat, om over de modellen maar niet te…mrt 5, 12:38
  • Ronald Verschure on Buiten Kantooruren: Kunstig priegelen: “Hey Gert ik zie dat je ook van brandweer voertuig hebt naar gemaakt zou je voor me zo 1 willen…mrt 1, 23:06