Op 6 en 7 maart organiseert Bart de Vries in het Laco Glanerbrook in Geleen een nieuwe automotive vakbeurs onder de naam Automotive Contactdagen Limburg. Zo’n veertig leveranciers zullen er aanwezig zijn.
Bart de Vries is tevens directeur van Vrooam-grossier Bachaus Automotive, met drie vestigingen in Limburg, maar hij wil dit nieuwe initiatief duidelijk niet presenteren als een huisbeurs van Bachaus, maar als een onafhankelijke vakbeurs. Bart de Vries: “Iedereen moet zich welkom voelen, ook de garagisten die in een ander netwerk zitten. Het is een universele, regionale vakbeurs, met een voorkeur voor uitlevering via Bachaus. Naast de eigen leveranciers van Bachaus staan er ook genoeg bedrijven die niet via Bachaus leveren. Neem bijvoorbeeld Bleijlevens in Margraten, www.otootje.nl, Vista College en Gaston garagesoftware.”
Exposanten
Bosch en LKQ Fource zijn enkele grote exposanten op de beurs. Verder zijn het vooral merken die zich op de beurs presenteren, waaronder Kroon, Sonic, Milwaukee, MPM en Wynn’s. De Vries: “We willen dat elk deel van de branche vertegenwoordigd is met minimaal twee en maximaal drie partijen. We kijken uiteraard eerst in ons eigen systeem of we daar gegadigden voor hebben. Zo hebben wij voor olie MPM als hoofdleverancier. Die zei ja. Kroon hebben we als tweede leverancier. Die zei ook ja en dan is er eigenlijk al geen ruimte meer voor een derde partij. Voor bijvoorbeeld garage-equipment ben ik zelf op zoek gegaan naar een partij en zijn we uitgekomen bij Valkenpower.”
Bart de Vries ziet zijn Automotive Contactdagen Limburg niet als een concurrent voor landelijke beurzen. “Ik hoor veel garagebedrijven die niet naar de landelijke beurzen gaan, omdat de afstand te groot is of omdat ze het niet de moeite waard vinden.”
Naast de exposanten zijn er ook merken aanwezig die korte kennisworkshops zullen geven. Elk uur start een nieuwe groep. Onder de deelnemende bedrijven zijn Brembo, Büchli, Nissens, MPM en RDC Aftersales suite. Zij verzorgen korte workshops van maximaal 45 minuten om de bezoekers een inkijkje te geven in de nieuwste technieken en ze te laten leren van praktijkvoorbeelden.
Contact
Behalve informatief moet het op de beurs ook gewoon gezellig zijn. De Vries: “Het is een beurs door en voor de regio. Een derde van de standhouders komt uit Limburg. Die sfeer moet de beurs ook uitstralen. We gaan ook een bruin café neerzetten, waar de bezoekers Limburgs bier geserveerd krijgen, met Limburgs zuurvlees en frieten. Je moet er wat kunnen leren, maar het moet vooral gezellig zijn en bezoekers de kans bieden om bekenden uit de regio tegen te komen om bij te praten over de branche.”
Voor meer informatie of tickets kunt u terecht op www.aclimburg.nl.