Een fantastisch moment voor Markus J.: de Oostenrijker wint de Hyundai i30N van de wedstrijd #MyLiquiMoly-Moment. Zijn foto werd geloot uit meer dan 4000 inzendingen uit de hele wereld.

Luca Engstler, coureur bij Liqui Moly Team Engstler van de TCR International Series, en Peter Baumann, hoofd marketing bij Liqui Moly, mochten Markus J. uit Oostenrijk de nieuwe Hyundai i30N in Liqui Moly racing-design overhandigen op het fabrieksterrein van de smeermiddelenfabrikant in Ulm. Markus J., die de dag ervoor met zijn zuster de 700 kilometer vanuit zijn woonplaats had gereisd om de prijs in ontvangst te nemen, is dolgelukkig: “Ik kan het nog niet helemaal bevatten. Dit is echt supervet!”. De monteur en autoliefhebber kan zich nu een echte coureur wanen achter het stuur van zijn nieuwe i30N.

De 25-jarige las op Facebook over de wedstrijd van het smeermiddelenmerk. “Ik ben al lange tijd geabonneerd op Liqui Moly en volg het bedrijf natuurlijk ook deels voor mijn werk”. Markus J. aarzelde niet lang, stuurde zijn Liqui Moly Moment in en nam deel aan de wedstrijd. “Mijn huidige auto, een oude Peugeot 106, heeft er al wat jaartjes op zitten, zoals wel te zien is op de foto.”

Hierop is te zien hoe zijn Peugeot op een zwoele zomeravond met een overgedimensioneerd rietje motorolie ‘drinkt’ uit een Liqui Moly-vat. Markus J. zit als een kameraad met zijn drankje naast de 106. “Ja, die Peugeot heb ik al lang. Het is mijn werkauto. Hij gaat er nog niet uit, hoor, nu ik heb gewonnen. Ik ga de Hyundai i30N eerst als weekendauto gebruiken. Het zou zonde zijn om er voor m’n werk in te rijden. Maar ik verheug me zeker op de rit naar huis!”

De wedstrijd is gehouden in het kader van de grote Best Brand-campagne van 2020. Zeven maanden lang verloot de smeermiddelenspecialist aantrekkelijke prijzen. De wedstrijd met de opvallend vormgegeven auto ging in juni van start. De Hyundai i30N vormt de basis voor de competitieauto van Luca Engstler van Liqui Moly Team Engstler. Wereldwijd werden fans van het merk opgeroepen hun Liqui Moly Moment te fotograferen en in te zenden. Er kwamen meer dan 4000 foto’s uit de hele wereld binnen bij de Duitse olie- en additievenproducent. Een jury selecteerde de 150 beste foto’s uit de inzendingen. Hieruit werd de winnaar geloot. De volgende wedstrijd, die helemaal in het teken van de wedstrijdklasse voor motorfietsen MotoGP staat, staat al in de startblokken.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties