De teams van Jifeline en Car Lock Systems grepen de gelegenheid van de nieuwe huisvesting aan voor een feestelijk en goed bezocht open huis. Het eind vorig jaar betrokken pand aan de Zweihaak in Werkendam maakt het mogelijk de verschillende oude locaties te bundelen om zo verdere groei te realiseren.

Jasper van Herwijnen, algemeen directeur van Car Lock Systems legt uit: “We groeiden uit ons jasje. Bovendien, aan De Hoogjens in Sleeuwijk hebben we nu drie panden in gebruik voor Car Lock Systems en Jifeline. Dat is geen ideale situatie. Omdat we een gezonde groeiambitie hebben voor de komende jaren wilden we nieuw gaan bouwen.” Voor de nieuwe locatie viel het oog op bedrijventerrein De Kop van Brabant in Werkendam.

Achter de rode loper wordt duidelijk dat het 3000 meter vloeroppervlak tellende pand onderdak biedt aan alle disciplines die bediend worden. Car Lock Systems is sinds jaar en dag gekend als leverancier van nieuwe autosleutels en aanverwante zaken. Alle zendingen worden in het eigen magazijn gereed gemaakt en daarbij is gekozen voor de jongste logistieke technieken. Denk aan een robot die dozen vouwt en een slimme lopende band die de verschillende elementen voor een zending sorteert. Dit alles betekent een efficiencyslag ten opzichte van voorheen.

Jifeline

Zusterbedrijf Jifeline Remote Diagnostics houdt zich, zoals de naam al zegt, bezig met diagnosediensten op afstand. Centraal daarin staat een zelf ontwikkelde VCI die – vergelijkbaar met een TeamViewer voor computers – de communicatie met het voertuig over afstand mogelijk maakt. Op de helpdesk kunnen teamleden zo elk diagnoseapparaat op de OBD-poort van de auto aansluiten en zo communiceren. Dat kan bestaan uit lezen én schrijven. Een veelgebruikte dienst bijvoorbeeld is het op afstand inleren van trekhaken. Fysieke montage gebeurt immers altijd aan de auto, maar boordsystemen zoals parkeersensoren, verlichting of stabiliteitssystemen moeten wel weten dat er nu een trekhaak gebruikt kan worden. Er worden echter ook diagnoses op afstand gesteld.

Die hardware is in de bekende eigen oranje kleur beschikbaar maar Jifeline Networks levert deze hardware ook white label aan derden. Dat kunnen spelers in de onderdelenwereld zijn, maar ook equipmentleveranciers weten de weg. We hebben een flinke waaier aan labels gezien tijdens onze rondleiding. Soms verwijst die hardware naar de helpdesk van deze partner, soms naar die van Jifeline (waar wel wordt opgenomen met de correcte merknaam van de partner). Samen zorgen al deze spelers dus voor het vermarkten en promoten van remote diagnose om aftersales door het vrije kanaal mogelijk te laten zijn. Ook voor verbonden voertuigen, waarbij de fabrikant de grip op aftersales wil vergroten.

Gamers

De kracht van een helpdesk zoals die in Werkendam zit hem in de beschikbaarheid van zo ‘n beetje alle mogelijke diagnoseapparatuur en bijbehorende abonnementen. Merkgebonden en universeel. Mede daarom is pass thru een belangrijk onderdeel van de aangeboden diensten. Voor autobedrijven is zo’n merkomgeving nog niet altijd even bekend en dan is hulp op afstand slim want efficiënt en daardoor wenselijk. Achter de knoppen blijken relatief veel gamers te zitten. Vaak jonge mensen die snel en logisch denken maar vooral ook zeer goed kunnen multitasken. De kwaliteiten die ze ver brengt in games, zorgt ook voor het succes van de helpdesk. Een eyeopener.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 december 2024
‘Behandel klant weer als koning’
13 december 2024
Rooskleurige toekomst voor universeel
13 december 2024
Mengelers breidt uit met Toyota Geelen Weert
13 december 2024
PPG valt in de prijzen met PPG LINQ™ Color
12 december 2024
Twee benoemingen in bestuur RAI Aftermarket
12 december 2024
Leasys breidt uit met privé-occasionlease
Meest bekeken berichten
Recente reacties