Vijf maanden na de start van Autobandenpartner heeft het vierhonderdste bedrijf zich aangesloten bij dit deelconcept van LKQ Fource, gericht op autobedrijven die zich willen profileren als bandenspecialist.
Tim Coronel ging langs bij Garage Van Riel om eigenaar Jan van Riel en dochter Alexandra te verrassen. “De grote voorraad, diversiteit aan keuze en de technische ondersteuning waren voor ons de belangrijkste redenen om ons aan te sluiten bij Autobandenpartner. We onderhouden een divers wagenpark en dan is een ruime keuze bij één partner fijn en overzichtelijk. De marketingondersteuning is ook mooi meegenomen”, licht Van Riel toe.
Doelstelling
Met het aansluiten van de vierhonderdste Autobandenpartner is voor LKQ Fource een belangrijke doelstelling behaald. “Ons doel was om minimaal 400 bedrijven aan te sluiten in een half jaar en dat is gelukt. Ik ben blij om te zien dat autobedrijven zich, ondanks de pandemie, nog steeds willen ontwikkelen in kennis, kunde en marketing. Met dit concept gaan we een nog diepere samenwerking aan met onze klanten en houden we samen met hen Nederland mobiel”, aldus Johan van der Hoeven, commercieel directeur bij LKQ Fource.
Met dit ondersteunende netwerk is het nu tijd om de consument te wijzen op het bestaan van Autobandenpartner. In die marketingcampagne spelen de broers Coronel een bleangrijke rol. Tim Coronel: “Wij weten als geen ander wat het belang van een goede band is. Dat Autobandenpartner, naast dat het een mooi marketingconcept is, ook investeert in kennis en kunde van de monteur, kunnen wij alleen maar toejuichen.”
Kern van de boodschap is dat de consument ook voor banden heel goed bij zijn vertrouwde garage dichtbij terecht kan. Van der Hoeven: “Ook de garage op de hoek kan goede bandenservice verlenen, maar heeft vaak die uitstraling niet. Wanneer een autobedrijf zich aansluit, zorgen wij voor die uitstraling, maar ook voor de bekendheid bij de automobilist en een up-to-date kennis van de monteur.”