Een derde van de consumenten (34 procent) ziet het delen van auto’s en het gebruik van digitale platformen voor autodeeldiensten als een serieus alternatief voor eigen autobezit.
 Tegelijkertijd beschouwt ruim de helft van de consumenten (56 procent) autodeeldiensten als Uber, Didi en BlaBlaCar als aanvulling op het eigen autobezit. Dit blijkt uit het zeventiende Cars Online rapport van Capgemini, Beyond the Car, een jaarlijks terugkerend onderzoek van Capgemini onder ruim 8.000 consumenten uit acht landen (Brazilië, China, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten).
Verder blijkt dat autofabrikanten al actief inspelen op de veranderende wensen van de consument door te investeren in autodeeldiensten, via overnames van bedrijven en door samenwerking te zoeken met andere partijen.
Tegelijkertijd beschouwt ruim de helft van de consumenten (56 procent) autodeeldiensten als Uber, Didi en BlaBlaCar als aanvulling op het eigen autobezit. Dit blijkt uit het zeventiende Cars Online rapport van Capgemini, Beyond the Car, een jaarlijks terugkerend onderzoek van Capgemini onder ruim 8.000 consumenten uit acht landen (Brazilië, China, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten).
Verder blijkt dat autofabrikanten al actief inspelen op de veranderende wensen van de consument door te investeren in autodeeldiensten, via overnames van bedrijven en door samenwerking te zoeken met andere partijen.
 
				 
															