Tesla werkt aan een nieuw of beter gezegd hedendaags retailmodel: een auto uitsluitend online bestellen via het Tesla-platform.

De fabrikant overweegt een groot deel van de wereldwijd 378 eigen vestigingen te sluiten en alleen een aantal flagshipstores in grote stadscentra te behouden. Het nieuwe retailmodel moet bijdragen aan lagere verkoopkosten, zeker nu de Model 3 mikt op klanten met een modaal inkomen. In ons land heeft Tesla acht vestigingen. Waarschijnlijk passen alleen Amsterdam en Den Haag, misschien ook Eindhoven in de gewijzigde opzet.

Proefrit

Tesla zet verder een streep door de mogelijkheid om een proefrit te maken. In plaats daarvan mag de koper de wagen binnen zeven dagen retourneren als deze niet bevalt. Hij of zij krijgt dan de volledig betaalde koopsom terug. Dan mag er overigens maximaal 1.600 kilometer op de teller staan. Wat betreft het ‘nieuwe’ vestigingsbeleid, wil Tesla alleen een aantal flagshipstores in grote stadscentra behouden. Onduidelijk is nog hoe het zit met de beschikbaarheid van service. Tesla stelt te werken aan een mobiele serviceverlening, maar dat ook hier en daar servicecentra beschikbaar blijven.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
13 november 2025
Stijging voertuigdiefstal zet door
13 november 2025
AutoTrack: Tweedehands EV 10 procent goedkoper
13 november 2025
Groen licht voor autonome shuttlebus Holon
Meest bekeken berichten
Recente reacties