Eurol-rijder Nasser wint Dakar Rally 2019

Eurol kijkt terug op de meest geslaagde editie van Dakar Rally in de laatste jaren. Voor het eerst was de olieproducent uit Nijverdal sponsor van het winnende team bij de auto’s: Toyota Gazoo Racing.

Alle coureurs van dit fabrieksteam, bestaande uit Nasser Al-Attiyah, Giniel de Villiers en Bernhard ten Brinke, reden de Dakar Rally met steun van het Nederlandse oliemerk. “Prachtig dat onze bedrijfsnaam zo prominent op de winnende auto staat. Dit beeld gaat de hele wereld over”, reageert Dennis Marsman, marketingmanager Nederland.

Afrika

Eurol ondersteunt al vele jaren verschillende teams in de Dakar Rally, mede om producten in de zwaarste omstandigheden te testen. Via Bernhard ten Brinke kwam de mogelijkheid om ditmaal het complete Toyota-team te sponsoren. “Die kans hebben we met beide handen aangegrepen, uiteraard niet wetende dat Toyota voor het eerst de race zou gaan winnen.” Marsman was samen met salesmanager Bart Boerboom en een aantal Nederlandse klanten aanwezig in Zuid-Amerika. Daar konden zij tijdens de race en na afloop uitgebreid kennismaken met de coureurs, onder wie Nasser Al-Attiyah (op de foto met Bart Boerboom).

Actie

De niet meer afgestane koppositie biedt ruime gelegenheid om op internationaal niveau actiematig in te haken. “Neem van mij aan dat we deze kans niet onbenut laten.” Overigens is Eurol ook sponsorpartner van Tim & Tom Coronel en het Mammoet Rallysport Team. Aftersales Magazine geeft een cap weg met de handtekening van coureur Giniel de Villiers, lid van het winnende #Toyota-Dakar Rally-team.

Cap

Aftersales Magazine geeft een cap weg met de handtekening van coureur Giniel de Villiers, lid van het winnende #Toyota-Dakar Rally-team. Wilt u dit unieke exemplaar bemachtigen? Like dan onze pagina en vertel waarom u deze cap wilt winnen.

 

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †