Technologieconcern Continental voert een merkwisseling door in zijn productprogramma voor de aftermarket op het gebied van aandrijving. Componenten als distributieriemen, kettingen en aanverwante artikelen worden niet meer verkocht onder het Contitech-merk maar uitsluitend als Continental.

continental-contitechEr ontstaat op die manier één, krachtig merk, stelt de onderneming. Continental-manager Rolf Sudmann licht toe: “De automotive innovaties van vandaag zijn de klussen voor de werkplaats van morgen. De brede synergie binnen ons bedrijf zorgt dat klanten erop kunnen vertrouwen dat we huidige OE-trends direct kunnen vertalen naar de specifieke vraag van de aftermarket.”

Verpakking

Continental benut de wisseling ook om de verpakking te vernieuwen, met grote foto’s die tonen welk artikel erin zit. De verpakking is bovendien bestand tegen olie en vuil, zodat ze ook in de omstandigheden van de werkplaats goed leesbaar blijven. Verder is voorzien in QR-codes met het oog op montagetips en aanvullende diensten. Voor de grossier biedt de nieuwe aanduiding het voordeel dat ze hun klanten alle producten van het concern onder één en hetzelfde merk kunnen aanbieden. “Daardoor ontstaat meer duidelijkheid op het schap”, aldus Sudmann.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
30 juni 2025
Dekra viert honderdste verjaardag
30 juni 2025
RAI Vereniging: Zet mobiliteit centraal
30 juni 2025
Clepa presenteert duurzaamheidsmanifest
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
Meest bekeken berichten
Recente reacties