Met een omzet van 14 miljard euro in 2017 is Schaeffler niet alleen een van de grote toeleveranciers aan de wereldwijde auto-industrie, het is ook het grootste technische familiebedrijf in Duitsland. De leiding is nog altijd in handen van moeder Maria-Elisabeth en zoon Georg Schaeffler, die via de familieholding overigens ook voor 46 procent eigenaar van Continental zijn.

Bijna 80 procent van de omzet van Schaeffler (waarvan 53 procent in Europa) wordt in de automobielindustrie en automotive aftermarket gerealiseerd. De bekende productnamen zijn INA, FAG en LuK. Daarnaast heeft Schaeffler nog het service- en trainingsconcept REPXPERT voor de aftermarket.

Digitalisering

De onderneming investeert flink in wat wel de industrie 4.0 wordt genoemd. Hieronder wordt verstaan een zo digitaal mogelijk productieproces waar, door het toepassen van de jongste sensortechnologie, een constant hoge productkwaliteit kan worden gegarandeerd. Lees het hele artikel in nummer 3 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 23 maart is verschenen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties