Nederlands platform Kfzteile24: carpardoo.nl

Kfzteile24, de Duitse aanbieder van auto-onderdelen en -accessoires, lanceert op 4 februari het merk carpardoo.nl in Nederland. Als grote speler zegt Kfzteile24 scherpe prijzen te kunnen bieden. Daarnaast zet het bedrijf zijn logistieke ervaring in voor “snelle levering” – binnen drie tot vijf dagen.

Via de Nederlandstalige site biedt de Berlijnse detailhandelaar hetzelfde assortiment merkproducten aan als in Duitsland.  Daar verzorgt de online aanbieder meer dan tienduizend bestellingen per dag. Klanten in Nederland krijgen honderd dagen retourrecht, gratis bezorging bij bestellingen vanaf honderd euro en een Nederlandse klantenservice.

Sleutelaars

Het nieuwe merk en platform is gericht op zowel professionals als privé-sleutelaars. Carpardoo.nl biedt naar eigen zeggen “hoogwaardige merkproducten van gerenommeerde Europese fabrikanten als Bosch en Brembo.” Daarnaast levert het “extra aantrekkelijk geprijsde alternatieven”, dankzij een hoog inkoopvolume. Om de officiële start in Nederland te ondersteunen, geldt in de week van 4 februari een korting van vijftien procent op het hele assortiment.

Kfzteile24

Ceo Stephan Rahmede van Kfzteile24 zet, na de eerdere uitbreiding naar Oostenrijk, nu zijn zinnen op Nederland.  Hij zegt er de wapens voor te hebben. “Wij bieden een ongeëvenaard breed assortiment aan, dat anders alleen bij fysieke groothandels verkrijgbaar is. Met ons brede portfolio, de snelle levering en Nederlandstalige site en service zetten we de volgende stap in ons succesverhaal.”

Multichannel

Kfzteile24 begon in 2001 als eBay-shop vanuit een Berlijnse garage. Intussen omvat de multichannel-detailhandelaar vijfhonderd medewerkers, drie filialen en autobedrijven. De onderneming bedient haar klanten die zoeken naar auto-onderdelen en -accessoires via de webwinkels www.kfzteile24.de, www.autoteile24.de, www.carpardoo.fr en binnenkort www.carpadoo.nl. De verzending gebeurt vanuit het centrale logistieke centrum in de buurt van de Duitse hoofdstad.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †