Tire Cologne verwacht 20.000 bezoekers

In beurscomplex Koelnmesse is de aftrap gegeven van de nieuwe internationale bandenvakbeurs The Tire Cologne. De organisatie van het evenement in Keulen liet weten dat ze rekent op minimaal twintigduizend bezoekers.

De elf hallen worden bezet door 533 exposanten. Hieronder zijn in ieder geval de twintig in omzet grootste bandenfabrikanten ter wereld. The Tire Cologne beleeft zijn eerste editie. Voorganger Reifen, in Essen, ging vorig jaar op in de Automechanika Frankfurt. Toch is The Tire Cologne volgens beursmanager Gerald Böse “geen simpele voortzetting van Reifen, maar een nieuwe, moderne vakbeurs in een veranderende markt.”

Eerste editie

Gevraagd naar eventuele internationalisering van het concept antwoordde voorzitter Stephan Helm van de Duitse bandenbrancheorganisatie BRV dat het daar nog te vroeg voor is. “We hebben gezorgd dat de naam van deze nieuwe beurs overal ter wereld te begrijpen is. Nu gaan we ons voor 150 procent inzetten om van de eerste editie een succes te maken. Blijkt dat we in staat zijn de branche voldoende te enthousiasmeren, dan kunnen we overwegen ons netwerk buiten de landsgrens in te zetten.”

Nederlands tintje

The Tire Cologne duurt tot en met 1 juni. Er staan zo’n twintig Nederlandse bedrijven op de beurs. Ze krijgen vandaag in elk geval bezoek van brancheorganisatie Vaco. Aftersales Magazine doet in het komende nummer verslag van de belangrijkste nieuwtjes op banden- en wielengebied uit Keulen. Op de foto: Stephan Helm (BRV), Katharina Hamma (Geschäftsfuhrer Koelner Messe) en Gerald Böse (beursmanager Tire Cologne).

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †