Lagerfabrikant NTN SNR wil een grotere rol gaan spelen op de Nederlandse aftermarket. Het bedrijf heeft daarvoor een speciaal verkoop- en marketingteam geformeerd.

Links op de foto Bruno Gauthier van NTN SNR op Equip Auto 2011

“Vandaag de dag is ons marktaandeel vrijwel nihil, terwijl we wereldwijd en zeker in Europa een speler van formaat zijn op zowel de OE- als de aftermarket. Dat is ons een doorn in het oog. Het nieuwe team zal in eerste instantie distributeurs en grossiers moeten interesseren om onze producten te gaan voeren”, stelt Bruno Gauthier, directeur aftermarket Europe.

Sinds kort is Marcus Hähner verantwoordelijk voor de Benelux. “We zijn inmiddels in gesprek met enkele grote distributeurs, maar ook met een grossiersgroep. Ik kan nog niets zeggen over een introductiedatum, maar ik heb het gevoel dat we begin volgend jaar toch een entree moeten kunnen maken. Lukt dat niet dan gaan we rechtstreeks grossiers benaderen.”

NTN SNR heeft een omzet van bijna 4,2 miljard euro, waarvan dertig procent afkomstig is uit de aftermarket. Van die 1,26 miljard wordt bijna 85 procent via de onafhankelijke aftermarket gerealiseerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 december 2025
‘Occasionverkoper laat structureel kansen liggen’
1 december 2025
Registraties november in de plus, jaartotaal blijft nog achter
1 december 2025
Leugens, grove leugens en…
28 november 2025
Autotechnica Amsterdam overgenomen door Alliance
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
Meest bekeken berichten
Recente reacties