Uit onderzoek van Marktplaats en Insites Consulting onder ruim 500 respondenten blijkt dat 73 procent van de autokopers aan één keer kijken genoeg heeft om de beslissing te nemen een occasion aan te schaffen. Dit gebeurt na een gerichte zoektocht op internet.

Maar liefst 88 procent zoekt naar een specifieke auto. Wie de auto verkoopt maakt de consument niet uit. Daarvan overweegt 64 procent ook aanschaf via een autobedrijf.
In maar liefst 93 procent van de gevallen start de zoektocht naar een auto op internet. Ruim 53 procent van de verkopers die hun auto via Marktplaats aanbiedt en verkoopt deze binnen twee weken.

Er blijkt ook een groot vertrouwen te zijn bij het maken van een testrit. In 27 procent van de gevallen gaat de verkoper niet mee. Opvallend is verder dat de kopende partij voor de testrit vaak iemand mee neemt (71 procent). Daarvan heeft het grootste deel geen ruime kennis van auto’s.

Marktplaats is recent ook een nieuwe campagne gestart om haar autohandel te vergroten.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
Meest bekeken berichten
Recente reacties