Bosch gaat rechtstreeks met de consument communiceren via nieuwe media. De digitale business-to-consumer aanpak is compleet nieuw voor Bosch Automotive Aftermarket.

De Duitse fabrikant richt zich met huishoudelijke en technische producten al langer tot de consument, maar vindt het nu hoog tijd ook rechtstreeks met automobilisten in contact te komen. “De rol en invloed van internet is zo wijdverbreid dat wij die ontwikkeling als toeleverancier van de automotivesector, niet langer kunnen negeren”, zegt Thierry Leblanc, directeur Bosch Automotive Frankrijk en de Benelux.

Onderhoudsadviezen, speciale acties, productinformatie en natuurlijk een store locator voor de dichtstbijzijnde Bosch Car Service en Auto Crew. Dit zijn enkele onderwerpen waarover Bosch wil communiceren met automobilisten. De fabrikant kiest voor een web-to-store strategie: voor de verkoop en montage van de producten worden consumenten altijd doorverwezen naar de werkplaatspartners van Bosch. “Onze producten vereisen altijd een veilige montage en moeten dus door de juiste, betrouwbare partners worden gemonteerd”, aldus Leblanc.

Proefdraaien

Inmiddels is al een paar maanden proefgedraaid met de website (www.bosch-auto.nl) en een eigen Facebook-pagina, die ondertussen meer dan 32.000 likes heeft. Hier geeft de virtuele expert Karl allerlei nuttige informatie en handige tips voor automobilisten.

Bosch wil met haar onlinebeleid veel zichtbaarder worden bij de eindconsument en meer traffic genereren bij de werkplaatsformules.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 september 2025
Nieuw bij Hella: kits met blokken en schijven
1 september 2025
UFI levert transmissiefilters Hyundai en Kia
1 september 2025
Lichte daling verkoop nieuwe auto’s in augustus
1 september 2025
Eén onderdelenadres voor elk type auto
29 augustus 2025
TotalEnergies met Xing Mobility in onderdompelkoeling
29 augustus 2025
Nieuwe vierseizoenenband Landsail
Meest bekeken berichten
Recente reacties