De Europese Commissie heeft het langverwachte onderzoek naar oneerlijke business-to-business handelspraktijken gepubliceerd. Koepelorganisatie Cecra constateert dat de focus op de voedselindustrie onterecht de problemen in andere sectoren, zoals in de automotive, negeert.

Als belangenbehartiger namens de autodealers en -reparateurs beschouwt Cecra het van groot belang dat de misstanden in de voedselindustrie worden onderzocht maar er is volgens Cecra voldoende bewijs verzameld door de Commissie om een bredere aanpak te rechtvaardigen.

“Met de juiste input van de belanghebbenden kan de Commissie werken aan een werkbaar en proportioneel systeem van regelgeving dat verder gaat dan de muren van de sectoren. Dit ondersteunt de competitieve onafhankelijkheid van kleinere marktpartijen. Dit stimuleert innovatie en werkgelegenheid, waarvan consumenten naar verhouding de voordelen plukken”, aldus Cecra-directeur Bernard Lycke.

Er wordt dan ook een lobby gestart om de genoemde bedenkingen bij de nieuwe Commissie-leden, die in oktober zullen aantreden, onder de aandacht te brengen. Cecra heeft hiervoor ook andere koepelorganisaties benaderd, zoals Figiefa (aftermarketdistributeurs) en UEIL (olie-industrie).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 mei 2025
MG opent grootste MG brandstore van Europa in Roermond
19 mei 2025
Aantal laadpunten gestegen, stagnatie dreigt
19 mei 2025
Vrouwen aan het stuur
19 mei 2025
Requal Equipment
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
Meest bekeken berichten
Recente reacties