Solera Nederland vindt aansluiting met het netwerk van garagebedrijven in Nederland met de overname van Autodata Nederland. Hiermee zet de moedermaatschappij achter bijvoorbeeld ABZ, Auto Online en Commerce Delta een belangrijke stap in het verwezenlijken van de strategie.

Autodata is actief op het gebied van voorraadbeheer van gebruikte auto’s bij autodealers, het hierbij behorende workflow-management, remarketing van gebruikte auto’s, online marketing en waardering/taxatie van auto’s. De volledig geïntegreerde productportfolio van Autodata voor voertuigwaardering, voorraadbeheer en marketingservices bevat gegevens over ongeveer één op de vier tweedehands auto’s die te koop zijn op de Nederlandse markt. De Autodata producten zullen in combinatie met CAP Automotive, dat eveneens recent door Solera werd verworven, zorgen voor nieuwe kansen in de markt.

Strategische doelstelling

Erik Meinders, CFOO van Solera Nederland: “Met deze overname zet Solera Nederland een belangrijke stap in het verwezenlijken van haar strategische doelstelling om de SMR-markt (Service, Maintenance & Repair) te betreden. Haar belangrijkste producten zijn Wheeler Delta (voorraadbeheer, workflow en remarketing), Auto Scan Pro (waardebepaling, toekomstige restwaarden, workflowopname in inkoop van voertuigen en B2B handelsplatform) en Websites (voorraadzoekmachines, standaard en maatwerk websites). De overname biedt ons toegang tot circa tweeduizend autobedrijven. In combinatie met de reeds bestaande klanten van Solera Nederland zien wij mooie synergieën.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties