Zes Daihatsu-dealers hebben een aftersalesoffensief gelanceerd onder de noemer Daihatsuservice.nl. Het Japanse merk, dat onderdeel is van de Toyota-groep, wordt officieel sinds 2011 niet meer in Europa gevoerd. De samenwerkende dealers maken zich echter sterk voor serviceverlening aan de bestaande groep Daihatsu-rijders.

Centraal staat de website Daihatsuservice.nl waarop onderdelen besteld kunnen worden en een forum te vinden is waarop vragen worden beantwoord. Ook is er een inkoopportaal voor auto’s en een koppeling met RDW voor de voertuigdata. Met deze website is technische bijstand en de levering van onderdelen (ook van oudere modellen) door heel Nederland zo veel mogelijk gegarandeerd voor de toekomst, aldus de initiatiefnemers.

De zes deelnemende bedrijven zijn Wimoca (Rotterdam), Auto Hommel (Etten-Leur), Auto Litjens (Bergen), JW de Voogd (Vlissingen), Koop Doorten (Hoogeveen) en Autobedrijf Bedeaux (Groessen).

Overigens heeft Toyota bekend gemaakt het minderheidsbelang in Daihatsu uit te bouwen naar een volledige overname. Dit zal echter voor de situatie in Europa geen gevolgen hebben.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties