Mazda is aan een gestage opmars bezig in de verkoopstatistieken. “Bij Mazda worden namelijk geen rare sprongen gemaakt”, zegt Jan Baak, voorzitter van MDOV, de Mazda-dealervereniging, en zelf dealer in Alphen aan de Rijn.

“Natuurlijk hebben we erg magere jaren gehad, maar bij de meeste dealers is altijd het vertrouwen gebleven. Het merk loopt nooit voorop bij nieuwe ontwikkelingen. Geen elektrische auto’s enzo. Maar wél een prima kwaliteit en betrouwbaarheid”, zegt Baak in een interview met Aftersales Magazine.

Mazda verkocht vijf jaar geleden in ons land nog maar zo’n vijfduizend nieuwe auto’s. “Ik ben ervan overtuigd dat we de komende jaren gestaag verder gaan groeien; 13.000 nieuwe auto’s is haalbaar”, denkt Baak.

Voor dit jaar staat het verkoopdoel op negenduizend, het aantal contractpartners is gedaald tot 42 en er zijn nog maar 53 verkoopoutlets in ons land. Ook moest de Mazda-organisatie jarenlang aankijken tegen een magere Rodi-tevredenheidsscore van een dikke vijf, maar sinds 2014 wordt weer een 6,4 gehaald en volgens Baak gaat dat cijfer verder omhoog de komende jaren.

Lees het complete interview met Jan Baak in de nieuwe Aftersales Magazine.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties