Verbreden of specialiseren: dat is een dilemma waar veel bandenspecialisten op dit moment voor staan. “In iedere markt blijven specialisten gevraagd”, is de visie van Vaco secretaris Tim van der Rijken, die zijn leden zo goed mogelijk op de toekomst wil voorbereiden.

Het uitdragen van het bandenspecialisme en de continuïteit van de bandensector, staan bovenaan de prioriteitenlijst van Van der Rijken. En, het vergroten van het bandenbewustzijn onder consumenten is een belangrijk aandachtspunt voor de Vaco.

“Bewuste consumenten stellen steeds meer vragen en nemen de bandenspecialist ook serieus. Het advies van de vakman is belangrijk. Specialisten kunnen zelfs een betere marge realiseren, maar een eventueel prijsverschil moet wel realistisch blijven”, aldus de Vaco secretaris. “De interesse van consumenten voor banden is nu veel te laag. Zeker als je kijkt naar het grote belang van de juiste band voor de rijveiligheid. Het specialisme goed onder de aandacht brengen is cruciaal voor de toekomst van de bandensector. De positionering richting de klant moet daarop zijn afgestemd.”

Lees nog veel meer over de visie van Vaco secretaris Tim van der Rijken in de nieuwste editie van Aftersales Magazine die deze week verschijnt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties