‘Merkerkend schadeherstel zet sector op scherp’ – zo luidt de titel van de bijeenkomst op 7 februari van kennis- en netwerkorganisatie Automotive Insiders. Vertegenwoordigers van merkimporteurs, verzekeraars en de leasesector geven die middag hun visie op deze branchetrend.

Over een ding zijn ze het op voorhand eens: door de steeds complexer wordende auto groeit ook de benodigde expertise bij schadeherstel. Meer dan ooit is vakmanschap vereist, niet alleen bij de schadehersteller zelf, maar ook bij opdrachtgevers, schade-experts en de systemen die zij daarvoor ingericht hebben. Ter inleiding bespreekt Marcel van Dijk, commercieel directeur van CED, de belangrijkste factoren die op dit moment de markt beïnvloeden. CED is de laatste jaren van expertisebureau uitgegroeid tot een aanbieder van het totale schadeprocesmanagement, onder het motto ‘Digitaal waar het kan, persoonlijk waar dat moet’. Twee factoren die Van Dijk zeker zal noemen, zijn de voortschrijdende technologie, die schadeafhandeling steeds verder automatiseert, en veranderingen in klantbeleving. Drie andere sprekers tijdens het event vertegenwoordigen de auto-importeurs: Michiel Karthaus (Renault), Bart Bekker (PSA Groep) en Rens Braat (Louwman & Parqui). Verder gaat Robert Klinkert nader in op de perikelen rond de diverse audits waarmee het schadeherstelbedrijf te maken krijgt. Luuk Oostrik (Business Lease) en Evert-Jeen van der Meer (AON) vertellen hoe zij als sturende partijen aankijken tegen merkerkend schadeherstel. Kijk hier voor meer informatie en aanmelden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
9 april 2025
Partnership Vinacles en EV-Database voor rijkere EV-data
8 april 2025
Bosch ESItronic integreert SOVD-norm Tesla
8 april 2025
JATO: Big Three kwetsbaarder dan Duitsers of Japanners
8 april 2025
Valeo lanceert gereviseerde led-koplamp met Stellantis
7 april 2025
R5 tot EV van het jaar 2025 verkozen
Meest bekeken berichten
Recente reacties