Omdat de huidige Kwaliteitsnorm Bovag Erkend Ruitschadeherstel onvoldoende inspeelt op de technologische ontwikkelingen, is er een nieuwe versie. Voor een deel van de gecertificeerden betekent dit dat er nog dit jaar een nieuw certificaat behaald moet worden.

In de nieuwe norm zijn de eisen aangevuld en aangescherpt op het gebied van opleidingen, het werken met ADAS, het invullen van het schadedossier, de reparatievoorschriften en de afleverinstructie.

Wie een certificaat heeft met een verloopdatum in 2023 kan zich dit jaar nog opnieuw laten certificeren volgens de bestaande eisen. Het nieuwe certificaat blijft dan geldig tot 2 jaar na certificeringsdatum. Hierna moet er een nieuw certificaat behaald worden dat voldoet aan de nieuwe eisen. De leden die dit betreft hebben volgens Bovag inmiddels hierover bericht gehad.

Hercertificering

Verloopt het certificaat in 2024, dan moet bij hercertificering voldaan worden aan de nieuwe eisen van de branchenorm. De mensen die dit betreft ontvangen volgend jaar daarom opnieuw de Digitale Zelfevaluatie, aangevuld met de nieuwe eisen. Alleen voor het onderdeel ‘opleidingen’ geldt een uitzondering. Van 1-1-2024 tot en met 1-7-2024 is een inschrijving voor de opleiding voldoende. De auditor controleert dit na afronding van de training. Wanneer het tijd is om het certificaat te verlengen, volgt automatisch bericht.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties