Van alle in 2023 verkochte nieuwe Volvo’s had 62 procent een volledig elektrische aandrijving. Dit aandeel lag in 2022 nog op 47 procent. Het aandeel geëlektrificeerde voertuigen (inclusief hybrides) bedroeg 84 procent.

Het is de ambitie van Volvo wereldwijd om in 2030 alleen nog maar volledig elektrische Volvo’s te verkopen.

Marktaandeel

Met 16.255 auto’s behaalde Volvo in Nederland een significant hoger aantal registraties dan vorig jaar (12.965). De groei van 25 procent resulteerde in een totaal marktaandeel van 4,4 procent. In het stekkersegment had Volvo een marktaandeel van 8,8 procent.

Ook Volvo’s flexibele auto-abonnement, Care by Volvo, heeft een aanzienlijke groei doorgemaakt. Het aantal actieve abonnementen groeide met meer dan 30 procent. De helft van deze abonnees betreft nieuwe klanten voor Volvo.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 mei 2025
Tom Pijnenburg wint Geerlig Riemerprijs 2025
23 mei 2025
Rematec 2025; duurzaam als leitmotiv
23 mei 2025
Alzura breidt uit met 100 procent leveringsplicht
22 mei 2025
Autoverzekering Suzuki-dealers voor 12 jaar garantie
22 mei 2025
Wico Autolakken heet voortaan Prepaire
22 mei 2025
Eurami wordt Bosch First Supplier Premium
Meest bekeken berichten
Recente reacties