Van alle in 2023 verkochte nieuwe Volvo’s had 62 procent een volledig elektrische aandrijving. Dit aandeel lag in 2022 nog op 47 procent. Het aandeel geëlektrificeerde voertuigen (inclusief hybrides) bedroeg 84 procent.

Het is de ambitie van Volvo wereldwijd om in 2030 alleen nog maar volledig elektrische Volvo’s te verkopen.

Marktaandeel

Met 16.255 auto’s behaalde Volvo in Nederland een significant hoger aantal registraties dan vorig jaar (12.965). De groei van 25 procent resulteerde in een totaal marktaandeel van 4,4 procent. In het stekkersegment had Volvo een marktaandeel van 8,8 procent.

Ook Volvo’s flexibele auto-abonnement, Care by Volvo, heeft een aanzienlijke groei doorgemaakt. Het aantal actieve abonnementen groeide met meer dan 30 procent. De helft van deze abonnees betreft nieuwe klanten voor Volvo.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 augustus 2025
Al 450.000 meldingen ANWB Alarmcentrale
19 augustus 2025
Meestal rijdt de man naar vakantiebestemming
18 augustus 2025
Mijlpaal: 10 miljoen auto’s in Nederlands wagenpark
18 augustus 2025
VZR hekelt bijtellingsplan voor werkgevers
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
Meest bekeken berichten
Recente reacties