Automobilist wacht in ‘huiskamer’ op snelle reparatie

Een huiskamer-setting met flexwerkplekken voor de wachtende klant en een ‘Fast Lane’ waar cosmetische autoschade supersnel wordt verholpen. Autoschade Service Vermaire in Haarlem investeert in het ontlasten van de klant op allerlei gebieden en spint er nu al garen bij.

Directeur Dennis Petrus: “De doorlooptijd is bij cosmetische schades veel sneller. Het gemiddelde is anderhalf uur. En doordat de wachttijden eruit zijn gesneden gaat de auto erin met schade en komt de wagen er geheel hersteld eruit. De klant kan zijn auto na eindcontrole meteen weer meenemen. Het is eigenlijk een werkplaats binnen een werkplaats.”

Ondanks dat de Fast Lane nog amper een maand draait, merken ze bij ASN Vermaire meteen het verschil. “We herstellen zo’n 20 tot 25 auto’s extra per week en dat zijn niet de enige voordelen die we merken. De nieuwste spuitcabine met infrarood warmtelamp is een investering, maar we constateren al dat we daardoor veel minder energie verbruiken. We hoeven immers niet meer een hele spuitcabine op droogtemperatuur te brengen en kunnen de warmte richten op de plek waar de schade zit”, zegt Petrus.

Huiskamer

Nu de werkplaats goed is ingericht om efficiënt schade te herstellen, wordt de volgende stap het aanpakken van de wachtruimte. “Eigenlijk hebben we die niet echt. Er staan een paar zitjes, maar ik wil daar iets moois van maken, een soort van huiskamergevoel creëren. Klanten moeten er zich op hun gemak voelen. Daarom richten we de huiskamer ook praktisch in met flexwerkplekken en wifi. Terwijl wij de schade aan de auto herstellen, kan de klant in onze huiskamer wat lezen of inloggen met zijn laptop en daar aan het werk gaan. Op deze manier verliest hij geen (werk)tijd met wachten en kan hij zijn tijd goed benutten.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *