Autoveiling lanceert ERP-systeem

Online remarketingbedrijf Autoveiling Nederland lanceert deze week een ERP-systeem speciaal voor de autobranche. Met dit geavanceerde softwarepakket kunnen autobedrijven, leasebedrijven en fleetowners het volledige remarketingproces van hun voertuigpark volledig zelf online beheren.

“Op dit moment zijn bedrijven bij de remarketing van hun gebruikte auto’s vaak aangewezen op verschillende toeleveranciers die allemaal met verschillende systemen en processen werken”, zegt directeur Wierd Meijering van Autoveiling Nederland. “Vaak sluiten die systemen niet op elkaar aan wat veel extra tijd en kosten met zich meebrengt.” Met het nieuwe ERP-systeem kan de klant zelf het remarketingproces uitvoeren: van inspecteren tot schadecalculatie, van inruilen tot verkopen en van factureren tot rapporteren.

Extra rendement

Volgens Meijering kunnen bedrijven door het gehele remarketingproces zelf van A tot Z te beheren het rendement op hun occasions tot wel 300 euro per auto te verbeteren. “Door op elk gewenst moment goed inzicht te hebben in het proces kun je als bedrijf sneller schakelen en betere beslissingen nemen, bijvoorbeeld wat het beste verkoopkanaal voor een bepaalde auto is, of welke kosten aan wie moeten worden gefactureerd.”

Het Enterprise Resource Planning systeem van Autoveiling Nederland wordt voor elk bedrijf afzonderlijk ingericht in de look and feel die de klant wenst. Meijering: “Ons systeem voegt zich naar het bedrijf en niet andersom. Zo kunnen bedrijven hun klanten blijven bedienen precies op de manier die ze willen.”

Next level

Remarketing is een vak

Autoveiling Nederland, onderdeel van de AVN Group, is opgericht in 2002 en staat als Erkend Register Veilinghuis ingeschreven bij de Federatie TMV. Het veilinghuis is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot de meest innovatieve en toonaangevende speler op het gebied van online voertuigremarketing in Nederland. De AVN Group voert jaarlijks circa 30.000 voertuiginspecties uit en veilt bijna 15.000 auto’s. Ruim 10.000 daarvan worden verkocht aan binnenlandse en buitenlandse kopers.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.