Consument VS wint Audi beste merk

Het Amerikaanse magazine Consumer Reports concludeert op grond van eigen onderzoek dat eindgebruikers Audi het beste automerk vinden dat verkrijgbaar is in de VS. Op plek twee en drie volgen twee andere Duitse fabrikanten: Porsche en BMW.

Het is voor de tweede achtereenvolgende keer dat Audi bij deze jaarlijkse consumentenpeiling aan kop gaat. Bij de beoordeling draait het om vier criteria: praktijktest openbare weg, betrouwbaarheid, klanttevredenheid en veiligheid.

Na het volledig Duitse ereschavot komen twee Lexus (4) en Subaru (5). Als beste fabrikant van eigen bodem komt Tesla uit de bus, dat overall de achtste plek bezet. Snelste stijger is Chrysler (19e). Minder goed dan het Duitse supertrio vergaat het Mercedes-Benz en Volkswagen, die zich met plek 20, respectievelijk 23 in de achterhoede bevinden. Hekkensluiter is overigens Fiat, dat positie 31 inneemt.

Op modelniveau is de situatie een Japans feestje. In zes categorieën staan ze bovenaan: Toyota Yaris (B-segment), Toyota Prius (hybride), Mazda MX-5 (sportwagen), Subaru Forester (kleine SUV), Toyota Highlander (middenklasse SUV) en de (bij ons niet geleverde) Honda Ridgeline (compacte pick-up). De Kia Optima is koploper in de middenklasse, bij de grote SUV’s gaat de Audi Q7 met de eer strijken. 

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *