Dealer loopt in op universele garage

Op het gebied van auto-onderhoud loopt de dealer flink in op de universeel. Volgens onderzoek van Bestegarage.nl is de keuze voor een dealer in vergelijking met twee jaar geleden met tien procent gestegen ten koste van universele garages.

Universele garages behouden nog wel de grootste voorkeur bij consumenten met 57 procent. Dealers behalen 37 procent van de voorkeurstemmen. Directeur Steven Kop: “De dealerbedrijven hebben een periode wat minder energie gestoken in de aftersalesmarkt. De laatste twee jaar hebben ze dit aanzienlijk verbeterd door marketinguitingen offline. Ook zien we dat ze steeds meer bezoekers verwerken via het platform. Daardoor zijn ze bij consumenten gegroeid in verhouding met de voorkeur voor universele autobedrijven.”

  • Uit het onderzoek onder 2672 consumenten blijkt dat bijna twee derde (60 procent) van de consumenten minimaal twee keer per jaar een autobedrijf bezoekt. Dit is een afname van 10 procent ten opzichte van twee jaar geleden.
  • 85 procent van de consumenten geeft aan dat ze zelf ‘niets tot licht onderhoud’ aan hun voertuig verrichten. Licht onderhoud is onderhoud zoals olie bijvullen en lampen vervangen.
  • 40 procent van de consumenten geeft aan uitgebreid research te doen voor het inplannen van een afspraak bij een autobedrijf.
  • 78 procent van de consumenten vindt het belangrijk dat voertuigen duurzaam gerepareerd worden.
  • Een ander opvallend feit is dat 16 pocent van de respondenten aangeeft wel eens te laat te zijn voor een APK keuring. Hiermee riskeert men een boete die kan oplopen tot 320 euro. Het percentage consumenten dat hiervoor te laat is neemt wel af.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *