Geen Autovak, wel de Aftersales Gids

Vorig jaar werd al duidelijk dat 2013 niet het beste jaar van de autobranche zou worden. Voorspeld werd dat auto- en garagebedrijven een lage investeringsbereidheid zouden tonen. Het consumenten- en ondernemersvertrouwen stond en staat helaas nog op een laag pitje

Iedereen let in deze economisch minder florissante periode op de kosten en dan worden activiteiten die niet direct in een kosten-baten plaatje zijn te vangen geschrapt. Helaas werd daar de tweejaarlijkse nationale vakbeurs AutovakRAI ook het slachtoffer van. Die gaat, mocht u het nog niet weten, niet door.

De autoverkopen zijn het eerste kwartaal in een vrije val geraakt, zelfs de zakenkrant The Financial Times meldde het dealerleed in ons land. En dan de aftersales-omzetten in ons land, die zijn in de tweede helft van vorig jaar en het eerste kwartaal dit jaar, niet om te juichen geweest. En al lijkt dat allemaal een overvloed aan gloom & doom, toch zoeken auto- en garagebedrijven naar nieuwe producten en/of een betrouwbare leverancier. Een presentatie van een flink aantal aanbieders van equipment en gereedschappen vindt u voorin in de Aftersales Gids, als papieren alternatief voor de afgeblazen nationale vakbeurs. Verderop exposeren zij – overzichtelijk weergegeven in verschillende productgroepen – een greep uit hun leveringsprogramma.

Bovendien is er ook gewoon nog vraag naar werkplaatsapparatuur die de werkplaatsefficiency en de winstgevendheid van de werkplaatsactiviteiten ten goede komt. En als de aftermarket 15 procent en in het geval van de autoverkopen zelfs 30 procent in de min zit, dan is er nog altijd 70-85 procent business te doen. Daarop zullen de auto- en werkplaatsmanagers zich dan ook moeten richten. En dat willen ze doen met state of the art apparatuur en gereedschappen.

Het Aftersales Podium van Aftersales Magazine biedt u als auto- en werkplaatsmanager de mogelijkheid om via het web snel meer informatie over bepaalde producten te verkrijgen en leveranciersinformatie te zoeken (ook via het scannen van de QR-code op de productpagina’s). Wanneer er een vervangingsinvestering nodig is of een grotere aankoop, dan is de Aftersales Gids de komende twaalf maanden makkelijk om bij de hand te hebben. Goed om te bewaren!

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1778 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.