Gefco Benelux is een pilot gestart van een volgsysteem voor autotransport binnen Nederland. Met het systeem wil de transporteur het hele logistieke proces van autotransport in kaart brengen en zo kwaliteitsgarantie bieden aan de dealers.

Door middel van mobiele telefoons worden zowel autodealers als Gefco op de hoogte gehouden van de status van het transport. Dealers kunnen met dit systeem zien wanneer de auto’s geleverd worden en hiermee rekening houden voor de opbouw van de showroom. Daarnaast kunnen ze extra service bieden aan klanten. aangezien zij precies weten wanneer de bestelde auto’s geleverd worden.

Will Walravens, directeur Gefco Automotive in Oosterhout: “In de loop van 2011 zullen we ook de autofabrikanten betrekken bij dit volgsysteem, zodat we het logistieke proces nog beter in kaart kunnen brengen.”

Bij Citroën-dealer Emerpark en Peugeot-dealer Iriks in Breda en Oosterhout is de pilot inmiddels gestart. Binnenkort zullen 95 Citroën-dealers en 147 Peugeot-dealers zich aansluiten bij het project.

In 2011 verwacht het Franse Gefco Automotive een totale markt van rond de 500.000 personenauto’s, een stijging van drie procent ten opzichte van 2010.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
Meest bekeken berichten
Recente reacties