Nieuw modulair werkplaatsconcept

Universele autobedrijven die graag eenvoudig meer rendement willen realiseren kunnen vanaf vandaag gebruikmaken van een modulair concept van Werkplaats Service Provider uit Vught. Dit concept omvat een bespaarservice op onderdeleninkoop, een verbeterservice voor het optimaliseren van omzet of efficiency en het full service werkplaatsconcept Merkservice.

Initiatiefnemers Bas Wintjes en Onno Kuiper hebben een concept ontwikkeld dat stuurt op het optimaliseren van het resultaat van de ondernemer en niet op een verplichte onderdelenafname. Wintjes, eigenaar van Werkplaats Service Provider: “De afgelopen jaren ben ik onder de naam Merkservice, vier universele garagebedrijven gestart in Vught, Den Bosch, Sint Oedenrode en Wijchen. Veel autobedrijven worstelen met de vraag welke stappen ze kunnen zetten om kosten te besparen en rendementvoordeel te behalen. Franchiseformules spelen hier handig op in maar leggen het autobedrijf tegelijkertijd voor lange tijd vast. Het opgeven van de onafhankelijkheid en de eigen identiteit is voor veel universele autobedrijven onbespreekbaar. We hebben jarenlang gewerkt aan een modulair werkplaatsconcept, waarbij het autobedrijf zelf kan kiezen welke stappen zij in een samenwerking zet.”

Met de bespaarservice kan de garagist zonder verdere verplichtingen meeprofiteren van de inkoopvoordelen die ontstaan door een groot inkoopvolume en een samenwerkingsverband met het grossiersnetwerk van Autodistribution Benelux. Er bestaat een contractsduur van één maand, geen verplichte inkoopafname, geen maandelijkse kosten en een jaarlijkse onderdelen bonus die afhankelijk is van het inkoopvolume. Gemiddeld loopt dit op tot 6.500 euro per jaar. Bovendien kunnen alle afspraken over leverfrequentie en dienstverlening die het autobedrijf al met grossiers heeft gewoon blijven bestaan.

Het verbeteren van omzet kan volgens Werkplaats Service Provider maar op twee manieren. Door meer omzet uit de klant te halen of door meer klanten naar de werkplaats te halen. Met overzichtelijke en gedetailleerde managementsoftware kan het autobedrijf eenvoudig zien hoeveel omzet is gemaakt per klant en hoe dit in verhouding staat tot andere autobedrijven in de regio of elders in Nederland.

“Mocht de samenwerking zo goed bevallen en toch de voorkeur voor een franchiseformule ontstaan, dan behoort als derde stap een volledig franchisecontract met Merkservice tot de mogelijkheden. Onze activiteiten richten zich uitsluitend op werkplaatsactiviteiten en niet op de verkoop van auto’s”, aldus Wintjes.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1677 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *