Nieuwe tool voor autobranche op Autoscout 24

Autoscout 24 heeft een nieuw hulpmiddel ontwikkeld om direct klantcontact voor verkopers mogelijk te maken. Het autoplatform biedt autobedrijven namelijk sinds kort de mogelijkheid om consumenten die een auto als favoriet opslaan, een exclusieve aanbieding te doen.

In november werden op Autoscout24.nl zo’n 200.000 auto’s als favoriet gemarkeerd door websitebezoekers. “Deze mogelijkheid is volledig nieuw voor de autobranche. Door hen een exclusief aanbod te sturen, kunnen autoverkopers hier zoveel voordeel uit halen”, zegt Jurgen Vugts, algemeen directeur Autoscout 24 Nederland. “Zo hoeven autobedrijven niet meer te wachten tot ze een telefoontje of e-mail krijgen, maar kunnen ze zelf al initiatief nemen. Dit is een belangrijke stap in het online dichter bij elkaar brengen van autoverkopers en potentiële kopers.”

Werking

In zijn b2b-omgeving op de website van Autoscout 24 ziet de autoverkoper welke auto’s uit zijn aanbod als favoriet zijn opgeslagen. Vervolgens kan het autobedrijf een speciale aanbieding doen, zoals een kortingsactie of het aanbieden van gratis accessoires. De consument die de auto als favoriet heeft opgeslagen, krijgt vervolgens een melding dat er een speciale actie voor de auto is.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.