PSA plant eigen Uberconcept

“Autofabrikant PSA, Peugeot en Citroën, gaat een eigen Uber-achtige service- en taxiconcept introduceren”, stelt topman Carlos Tavares in de Britse zakenkrant de Financial Times.

Opvallend is dat Tavares een samenwerking met bestaande taxiplatformen uitsluit. In navolging van General Motors, Ford, Volkswagen en Mercedes-Benz, die dat overigens wel via samenwerking (Uber, Lyft, Gett) en overnames realiseren, wil PSA binnen drie jaar een volwassen, eigen ontwikkelde taxiservice kunnen aanbieden. Volgens Tavares kan een dergelijk taxiconcept leiden tot een grotere afstand tussen merk en consument. Daarom ook dat hij aankondigde dat de Franse fabrikant de komende maanden eerst in de VS een app introduceert waarmee PSA direct met de consument communiceert.

Daarnaast is de fabrikant in Europa bezig om de merken Peugeot en Citroën verder aan elkaar te knopen via de dealernetwerken, de webshop Mister Auto, het platform Autobutler en het universele werkplaatsconcept Eurorepar. Ook hier zal een app (voor de connected klant) een hoofdrol gaan spelen. Daar kan de taxiservice (en eventuele andere diensten) straks naadloos aan gekoppeld worden.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1798 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.