Publiek Huishoudbeurs hecht aan autogebruik

Recent onderzoek onder bezoekers van de Huishoudbeurs laat zien dat 60 procent het liefst in de auto stapt om zich van A naar B te bewegen. De meeste bezoekers hebben in ieder geval één auto in hun bezit. Bij gezinnen met kinderen is er in 46 procent van de gevallen ook sprake van een tweede auto. Vijfdeurs versies zijn daarbij het meest populair.

Opvallend in het onderzoek is dat Opel het vaakst genoemd wordt, dit strookt niet met de actuele data van het Nederlands wagenpark, waarin Volkswagen juist sinds jaar en dag heer en meester is.

Meer dan tweederde (71 procent) van de ondervraagde Nederlanders hebben een tweedehands auto. 43 procent van de huishoudbeursbezoekers heeft minder dan tien mille uitgegeven aan een voertuig. Meestal kiezen zij een zwart model. Bij het kopen van een nieuwe auto kiest 79 procent voor airconditioning, 59 procent voor elektrische ramen en op de derde plaats volgt de trekhaak met 35 procent.

Leaseplan is in 2016 de hoofdsponsor van de Huishoudbeurs. De leasemaatschappij heeft gekozen voor sponsoring van het evenement omdat private leasen steeds vaker de interesse heeft van het brede publiek en in het bijzonder van vrouwen. Uit het Huishoudbeurs-onderzoek blijkt echter dat veel bezoekers het begrip private lease wel kennen, maar niet exact weten wat het inhoudt. Martijn Versteegen (Leaseplan) legt uit: “Daarom willen we bezoekers van de Huishoudbeurs uitgebreid kennis laten maken met het concept. Welke merken en modellen we aanbieden, is nog een verrassing.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.