Tweede Nationaal Aftersalescongres groot succes

Het marktvolume daalt en de marktomstandigheden wijzigen. Dat zorgt voor meer concurrentiedruk op en dynamiek in de Nederlandse reparatie- en onderhoudsmarkt. Dat was de rode draad op het tweede Nationaal Aftersalescongres, dat Aftersales Magazine afgelopen woensdag organiseerde.

Ruim 420 aanwezigen kregen een inspirerend congres voorgeschoteld. Jeroen van de Braak van RAI Vereniging afdeling Autovak liet zien waar de minnen vandaan komen en hoe groot die zijn. Steve Young, directeur van de Europese denktank ICDP, hield de congresgangers voor dat Nederland geen eiland is, maar beïnvloed wordt door de ontwikkelingen in de landen om ons heen. Die veranderingen vragen om harde maatregelen.

Als je tenminste sterker uit de concurrentiestrijd wil komen en ondanks de structureel dalende aftermarket groei blijft nastreven, stelde hoofdredacteur Jos Veldhuisen. Een ‘lokale helden-forum’ liet het licht schijnen over de slagkracht en de creativiteit van de vrije ondernemer, terwijl een tweede forum de veranderingen in de zakelijke markt ten aanzien van reparatie en onderhoud besprak onder leiding van Jaap Rijlaarsdam.

Het congres werd afgesloten door stemkunstenaar Niek Boes.

Wie niet is geweest kan hieronder de film bekijken. Bekijk ook alle 116 foto’s op de Facebook-pagina van Aftersales Magazine. Via deze link >>

[responsive-video identifier=”kSB8jbQ-9Xw”]

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1777 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.