Vlaamse aanbieder Electricea ook in Nederland

Electricea werd in 2019 opgericht door Caroline en Jean-Philippe Herman, van het gelijknamige bedrijf Herman Autoparts. Hoewel Electricea vorig jaar van start ging als leverancier van laadstations en laadpassen, zagen broer en zus Herman sterke groeikansen op de volgens hen veel bredere EV-markt.

Thuisopslag

Op beider verzoek bracht technisch expert Dirk Vancauwenberghe het potentieel van thuisopslag in kaart. Om de gewenste expansie te kunnen realiseren, trok Electricea Sven Van Malder en Roel Keunen aan voor respectievelijk de Belgische en Nederlandse markt. Beide salesmanagers stonden mede aan de wieg van het EV-concept Moobi. Tevens zijn ze gesprekspartner voor nieuwe automerken die hun EV-modellen willen introduceren in de Benelux.

Electricea wil importeurs, merkdealers, netwerken van garageconcepten en onafhankelijke garagisten begeleiden bij hun keuzes inzake elektrische mobiliteit. Dat kan een eigen laadstation zijn of de verkoop van laadstations aan EV-rijders, maar ook advies en training bij de introductie van een vol-elektrische auto. Technische training voor service en onderhoud behoort eveneens tot de mogelijkheden. Alles wordt afgestemd op de wensen en behoeften van het garagebedrijf.

Kennissessies

Het productengamma wordt op korte termijn uitgebreid. Behalve in laadstations en -passen wil Electricea ook gaan voorzien in energiemanagement, inclusief energieopwekking en -opslag. Daarnaast is het team in te huren voor kennissessies, advies en trainingen.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *