Youngman wilde Nedcar

Vertegenwoordigers uit het managementteam van Nedcar in Born hebben vorig jaar op 17 februari gesproken met mensen van Youngman over een eventuele overname. De Chinezen hadden interesse in de Nederlandse autofabriek, maar er was vanuit Limburg weinig interesse. Het Financieele Dagblad (FD) heeft dit achterhaald.

Uiteindelijk is Youngman naar Saab gegaan, waarmee het nog steeds in onderhandeling is en waarvoor het 500 miljoen euro zou willen betalen. Youngman had interesse in Nedcar, omdat het de Europese markt op zou willen. Het Chinese autobedrijf zou eerder al geheime gesprekken gehad hebben met Opel om een fabriek te kopen.

De afwijzing door Nedcar is opvallend, aangezien zij met sluiting bedreigd wordt door eigenaar Mitsubishi. Eerder bevestigde woordvoerder Daniel Nacass van Mitsubishi Motors Europe tegenover Aftersales Magazine dat Nedcar ook na 2012 open blijft, ook al stopt de productie van de Colt. Nu blijkt dat Youngman de Colt-rechten van Mitsubishi had willen kopen.

Het FD meldt ook dat de Limburgse investeerder en serieondernemer Paul Hamm aanwezig was bij het gesprek. Hij stond onder meer aan de wieg van de elektrische Duracar. Ook waren twee ambtenaren van de provincie Limburg op gesprek. Zij laten aan het FD weten dat Nedcar het op z’n minst een serieuze kans had moeten geven.

De taskforce die de ‘doorstart’ van Nedcar moet regelen zegt nu wel open te staan voor eventueel nieuwe gesprekken met Youngman, mocht het Saab-avontuur mislukken en er weer interesse zijn.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *