Het aftermarket evenement Xperience van Group Auto (28 november in Nijkerk is zo goed als vol. Alle 750 plekken voor workshops zijn bezet, tot grote tevredenheid van directeur Freek Blekxtoon.

Op het congres toont Group Auto haar werkende telematica-oplossing voor universele garagebedrijven. Ook zijn er workshops over moderne servicetechnieken als Remote Diagnose en Pass Thru (inloggen op computersystemen van autofabrikanten). Verder lanceert Group Auto consumentenapps waarmee het garagebedrijf zijn klanten kan connecten.

Eigen platform

De G-connect dongel die Group Auto presenteert in evenementlocatie Hart van Holland is gekoppeld aan een eigen telematicaplatform. Blekxtoon: “Voor nu zijn we zelf vooral druk doende onze klanten te laten connecten door middel van onze apps en binnenkort ook de G-connect dongels. Komende dinsdag zullen we het de aanwezigen laten ervaren op onze Xperience.” Vorige maand is de telematica-oplossing van Group Auto live gegaan in Spanje en Portugal. In Duitsland wordt de oplossing dit weekeinde gelanceerd in Frankfurt, voor achtduizend klanten tijdens de Profiservice-dagen van Group Auto Duitsland. Vorige week presenteerde Tec Alliance het aftermarket-platform Caruso. Group Auto toont zich zeer  sceptisch over dit initiatief. Lees hier de mening van Freek Blekxtoon.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
13 november 2025
Stijging voertuigdiefstal zet door
13 november 2025
AutoTrack: Tweedehands EV 10 procent goedkoper
13 november 2025
Groen licht voor autonome shuttlebus Holon
Meest bekeken berichten
Recente reacties