ALD neemt Fleetpool over

ALD Automotive, een 100 procent dochteronderneming van het Franse Société Générale, heeft aangegeven het in Keulen gevestigde Fleetpool over te willen nemen.

Fleetpool is in Duitsland met een vloot van tienduizend voertuigen een aanbieder van full service auto-abonnementen voor de korte en middellange termijn, een soort van flexibele privélease. Naar eigen zeggen is Fleetpool marktleider in Duitsland en streeft ernaar die positie in heel Europa te verkrijgen. Fleetpool wil zijn concept nu onder de vlag van ALD uit gaan breiden naar meerdere Europese landen. Aangekondigd werd dat het doel is om in 2026 in minstens tien EU-landen operationeel te zijn.

Abonnementen

ALD wil zich met de knowhow van Fleetpool nadrukkelijker in de abonnementenmarkt profileren. Waar zeker naar gekeken zal worden, is de gestuurde digitale afhandeling van het schadeproces dat Fleetpool heeft ontwikkeld. Fleetpool heeft door het gebruik van zelf ontwikkelde software een vrijwel geheel digitale afhandeling van een auto-abonnement. De abonnementen worden momenteel onder drie labels in de markt gezet: Eazycars, like2drive en Conqar.

In de woorden van Tim Albertsen, ceo van ALD: “Onze voortdurende focus op aanvullende en waardeverhogende acquisities versterkt onze positionering in het flexibele full-service autoleasesegment. Dankzij de bewezen staat van dienst van Fleetpool kunnen we profiteren van toonaangevende technologie en solide mobiliteitsexpertise om onze ambities op het gebied van autoabonnementen voor onze klanten en partners in Europa te versnellen. Deze acquisitie zal onze nummer 1-positie in Europa verder consolideren en bijdragen aan ons strategisch ontwikkelingsplan, Move 2025, dat gericht is op het versterken van onze concurrentiepositie en naar verwachting 2,3 miljoen contracten in 2025.”

Gert Schaub, oprichter en ceo van Fleetpool: “Fleetpool is een pionier op het gebied van auto-abonnementendiensten en heeft vanaf het begin zijn expertise bewezen met een economisch succesvol bedrijf, met name zonder de noodzaak van risicokapitaal. Met ALD hebben we de ideale partner gevonden om onze expertise op het gebied van autoabonnementen te combineren en op te schalen met de kracht van een krachtpatser van internationale mobiliteitsoplossingen. Als geïntegreerd bedrijf binnen de ALD Group is het ons doel om van Fleetpool de nummer één Europese aanbieder van auto-abonnementendiensten te maken, in lijn met onze leidende positie in Duitsland. We zijn er ook trots op een gemeenschappelijke visie op maatschappelijk verantwoord ondernemen te delen, wat een hoge prioriteit heeft voor zowel Fleetpool als ALD. Culturele diversiteit en een verantwoorde benadering van onze milieu-impact zijn tegenwoordig essentieel en zullen ertoe bijdragen dat we de winnaars van morgen zijn. ”

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1691 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *