Marktplaats Auto’s blijkt een wervend effect te hebben op autobedrijven. Afgelopen jaar plaatsten ruim 10.000 autobedrijven hun aanbod op de online handelssite. In 2013 werden in totaal 2.3 miljoen advertenties geplaatst op Marktplaats Auto’s.

Het grootste aandeel op de site heeft de VW Golf met tweeëntwintigduizend advertenties. De Golf is daarmee de meest bekeken auto, gevolgd door de BMW 3 en de Polo.

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe auto wordt  vaak ook een blik geworpen op wellicht minder praktische maar gewilde sportwagens als Ferrari 308, Ferrari 459 en Lamborghini Gallardo. Deze auto’s worden minder vaak aangeboden, maar relatief het vaakst bekeken.

De meest bekeken auto is een felblauwe Pontiac Firebird uit 1970, aangeboden voor €50.000. Deze klassieker werd ruim 41.000 keer bekeken. De duurste auto die afgelopen jaar werd aangeboden door een consument was een zilvergrijze Ferrari California Cabriolet uit 2010. Vraagprijs van deze wagen was €162.900.

“2013 was voor de autohandel een uitdagend jaar” licht Olivier van Duijn, directeur van Marktplaats toe. “Een snelle verkoop is belangrijker dan ooit. Door wat extra energie en aandacht in je advertentie te steken kun je als verkoper je kansen op snel succes aanzienlijk vergroten.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties