De grossiersgroep USN-Centuri is gestart met de verkoop van motorolie onder het eigen label Coldax. Het gaat om de olietypen 5W40, 10W40, 5W30 Longlife en een 5W30 speciaal volgens de Ford specificaties. In de eerste maand is er ruim tienduizend liter verkocht.

De olie wordt geleverd in verpakkingen van één en vijf liter. Daarnaast ook in zestig en tweehonderd liter. “Op de vaten van tweehonderd liter na houden alle 37 grossiersvestigingen in Nederland en België de verpakkingen op voorraad”, aldus marketingmanager Richard van Schie.

USN-Centuri heeft overigens al de olieproducten van Mobil in het programma. De Coldax-range zal dan ook naast Mobil worden aangeboden en met name als prijsalternatief worden gepositioneerd. Van Schie: “Veel klanten kopen hun fastmover-onderdelen vaak in een zogenaamd APK-onderhoudspakket. Daar kunnen we nu een interessant geprijsd olieaanbod aan toevoegen.”

USN is eind april gestart met een dagexpress. Drie bussen brengen de gevraagde onderdelen vanuit het centrale magazijn naar de lokale vestigen. Zij bevoorraden op hun beurt weer de garagebedrijven.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 december 2025
Registraties november in de plus, jaartotaal blijft nog achter
1 december 2025
Leugens, grove leugens en…
28 november 2025
Autotechnica Amsterdam overgenomen door Alliance
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
28 november 2025
Athlon wint Innovatie Award met Flex+
Meest bekeken berichten
Recente reacties