De grossiersgroep USN-Centuri is gestart met de verkoop van motorolie onder het eigen label Coldax. Het gaat om de olietypen 5W40, 10W40, 5W30 Longlife en een 5W30 speciaal volgens de Ford specificaties. In de eerste maand is er ruim tienduizend liter verkocht.

De olie wordt geleverd in verpakkingen van één en vijf liter. Daarnaast ook in zestig en tweehonderd liter. “Op de vaten van tweehonderd liter na houden alle 37 grossiersvestigingen in Nederland en België de verpakkingen op voorraad”, aldus marketingmanager Richard van Schie.

USN-Centuri heeft overigens al de olieproducten van Mobil in het programma. De Coldax-range zal dan ook naast Mobil worden aangeboden en met name als prijsalternatief worden gepositioneerd. Van Schie: “Veel klanten kopen hun fastmover-onderdelen vaak in een zogenaamd APK-onderhoudspakket. Daar kunnen we nu een interessant geprijsd olieaanbod aan toevoegen.”

USN is eind april gestart met een dagexpress. Drie bussen brengen de gevraagde onderdelen vanuit het centrale magazijn naar de lokale vestigen. Zij bevoorraden op hun beurt weer de garagebedrijven.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 september 2025
ISP-groep plaatst kanttekening bij Data Act
12 september 2025
Auto Prof introduceert Commissie van Advies
12 september 2025
Vijftig jaar automotive innovaties
11 september 2025
Garage Michielsen wordt TOP Merkspecialist
11 september 2025
Hogere omzet, lagere winst autodealers
11 september 2025
Rolls-Royce Phantom wordt honderd in de Mariënwaerdt
Meest bekeken berichten
Recente reacties