Toolspecial presenteert de dikste papieren catalogus in haar bestaan: 500 pagina’s, goed voor ruim 5.000 artikelnummers gereedschap en werkplaatsinrichting.
De sleutelende professional benaderen met een boekwerk lijkt achterhaald, maar volgens Fource-directeur Johan van der Hoeven is er wel degelijk behoefte aan. “Gereedschap is emotie en dat breng je over door een groot boek op de mat te laten vallen waarin je kunt bladeren.”
Toolspecial bestaat als magazine al ruim twintig jaar in de autobranche en omvatte voorheen 128 pagina’s. Sinds een aantal jaar verschijnen meer actiematige magazines en magazines met een afgestemd assortiment voor de industrie, truck en agrarische sector. Toch werd de dikkere versie volgens Van der Hoeven gemist. “De klant heeft behoefte aan een plek waar alles te vinden is. Dit is nu gegoten in de vorm van een catalogus. Wat mij betreft kan de sleutelende professional niet zonder.”
Er wordt overigens hard gewerkt aan een online catalogus, die eveneens beschikbaar zal zijn voor meerdere sectoren. Toolspecial presenteert zich breder dan alleen de autobranche, door aanwezig te zijn op vakbeurzen als Transport Compleet en Equipvak, waarvan de laatste zich richt op de werkplaatsmonteur uit de truck-, auto- en agrarische wereld. Ten slotte lanceert Toolspecial dit jaar een rijdende showroom in de vorm van een bus.