Op donderdag 27 juni vond in Kampen de eerste editie plaats van het Koskamp Netwerk Event. In het trainingscentrum van Koskamp kwamen een kleine honderd ondernemers en bedrijfsleiders van autobedrijven samen voor een avond vol netwerkmogelijkheden en kennisdeling. Innovatie en het gebruik van data stonden daarin centraal.
Tim Heinen, algemeen directeur bij Koskamp, opende de avond met een inzage in de ontwikkelingen en toekomstvisie binnen Koskamp en het belang van samenwerking en innovatie om de uitdagingen in de sector aan te pakken.
Data
Namens Aftersales Magazine gaf Jos Veldhuisen een korte presentatie over de actuele trends en ontwikkelingen binnen de autotechnologie, waarna Bas Wintjes in ging op het gebruik van data binnen autobedrijven. Hij liet zien hoe data-analyse kan bijdragen aan het optimaliseren van werkprocessen en het verhogen van de klanttevredenheid. Zijn inzichten maakten duidelijk hoe data een cruciale rol kan spelen in de toekomst van de sector.
Daarna werd onder leiding van Bas Nijhuis een forum gehouden, waar onderwerpen de revue passeerden als de toekomst van de onderhoudsmarkt, de impact van emissiezones, en het optimaal inzetten van personeel. Ook het gebruik van data en het belang van efficiënte werkprocessen kwamen aan bod. Maar hot item blijkt toch wel de druk op de personeelsmarkt te zijn.
Bas Nijhuis sloot de avond af met een verfrissende kijk op ondernemen en besluitvorming onder druk. Zijn ervaringen als scheidsrechter en ondernemer boden waardevolle inzichten en nieuwe perspectieven op leiderschap en teamwork. Het volgende netwerkevent staat gepland voor oktober.