Leasemaatschappij Noordlease en de dealerholdings Stam en Bochane zijn genomineerd voor de eerste Remarketing Innovation Award 2011. Zestien bedrijven zijn aangedragen voor deze verkiezing. De drie genomineerde bedrijven zijn het meest innovatief in de manier waarop ze omgaan met de remarketing van gebruikte auto’s.
Noordlease heeft haar remarketing geïntegreerd met de kantoorruimte van de leasemaatschappij in het occasion centrum Autoborg. Het oriëntatie- en verkoopproces van en voor de consument wordt ondersteund door hiervoor speciaal opgeleide verkopers, de inruil- en verkooptransacties vinden rechtstreeks plaats naar de eindgebruiker en de B2B-verkopen lopen via een online internationale veiling zonder minimumprijzen.
De Stam Groep verhandelt inmiddels vijf jaar auto’s met een handelsbestemming door middel van internet remarketing en hanteert een nieuwe taxatiemethodiek op eigen kennis in plaats van op handelsbiedingen. Interne processen zijn hierdoor efficiënter ingericht of uiteindelijk vervallen, zonder waardeverlies voor de gebruikte auto’s.
Als dealergroep heeft Bochane besloten dat zij de verkoop van handelsauto’s gaan uitbesteden via één online veilinghuis. De showroomverkopers hebben zo meer tijd over om zich bezig te houden met de verkoop van nieuwe en jong gebruikte auto’s en na de veiling worden de handelsprijzen intern bekend gemaakt om kennis op het gebied van handelsprijzen te verbeteren .
De winnaar wordt op 15 maart via een stemming gekozen door de bezoekers van het Remarketing Event 2011 in Hotel Van der Valk Almere.